Sähköhyvityksen saavat siihen oikeutetut kuluttaja-asiakkaat ja hyvitys maksetaan käyttöpaikkakohtaisesti. Jos sähkösopimuksesi on yrityksen nimissä, et ole oikeutettu saamaan sähköhyvitystä. Hyvitystä maksetaan takautuvasti marras-joulukuun 2022 ja tammikuun 2023 sähkönkäytöstä.
Sähköhyvitystä maksetaan sähkölaskun sähköenergian osuudesta. Sähköhyvitystä ei makseta verkkopalvelun osalta.
Tulemme huomioimaan sähköhyvityksen automaattisesti tulevilla sähkölaskuilla.
Asiakkailtamme sähköhyvitys ei vaadi toimenpiteitä tai yhteydenottoa.
Vaadittavien järjestelmämuutoksien vuoksi hyvitys maksetaan ensimmäisen kerran touko-, kesä- tai heinäkuussa tehtävässä laskussa, riippuen asiakkaan laskutussyklistä.
Jos sähköhyvitys on suurempi kuin sähköenergialaskun laskutettava summa, käytämme hyvityksen avoimiin erääntyneisiin saataviin. Mikäli avoimia saatavia ei ole, siirrämme hyvityksen ennakkosuoritukseksi seuraavalle laskulle.
Jos asiakkaan sähkönmyyntisopimus on päättynyt Naantalin Energian kanssa, mutta verkkopalvelusopimus on voimassa, hyvitys vähennetään verkkopalvelulaskuissa.
Asiakkaat, joilla sähkönmyyntisopimus on päättynyt hyvitykseen oikeuttavana aikana, eikä asiakkaalla ole Naantalin Energian kanssa muita voimassa olevia sopimuksia, maksetaan sähköhyvitys asiakkaan pankkitilille. Hyvityslaskun yhteydessä reskontraamme hoitava Ropo Capital pyytää tarvittaessa tilinumeroa, joten sitä ei tarvitse ilmoittaa ennakkoon.
Lisätietoja takautuvasta sähköhyvityksestä:
https://energiavirasto.fi/sahkohyvitys-ja-muut-valtion-tuet