Yhteiskunnan sähköistyminen lisääntyy koko ajan, ja samalla lisääntyy myös tarve kehittää sähköverkkoja. Naantalissa alueen asukasmäärän ja rakentamisen positiiviset näkymät tulevat todennäköiseksi kasvattamaan sähkönkäyttöä entisestään, ja sähkön jakeluverkon on vastattava myös muuttuviin vaatimuksia.
Jakeluverkonhaltijoiden kuten Naantalin Energian keskeinen tehtävä on taata toimitusvarma ja turvallinen sähkönjakelu kaikille verkon käyttäjille. Jakeluverkon kehittämissuunnitelma on laadittava kahden vuoden välein Energiaviraston määräysten mukaisena. Sähkömarkkinalain mukaan myös asiakkaat ja sidosryhmät ovat saaneet kertoa mielipiteensä kehittämissuunnitelmasta vuodesta 2024 alkaen.
Olemme avanneet Naantalin Energian sähkön jakeluverkon uuden kehittämissuunnitelman, johon voi tutustua alla olevan linkin kautta. Asiakkaamme ovat tervetulleita esittämään omat näkemyksensä verkon kehittämiseen.
Käy tutustumassa suunnitelmaan ja kommentoi 30.4.–1.6.2026. Kiitos osallistumisestasi ja panoksestasi Naantalin Energian sähköverkon kehittämiseen!


